Rejseoplevelser

Hua Hin

Thailand 2011Posted by Johnny Kressner 25 Mar, 2011 05:20:20

Nu er vi kommet til den afslappende del af ferien, vi har jo været her mange gange før så der er nok ikke de store turistatraktioner vi skal ud at se.

Vejret har været en del skiftende, efter et par varme dage blev det meget blæsende og koldt kun 17 -20 grader, så blev det varmt igen, med skiftende sol og regn.

På en af de første regnvejrsdage tog Erling & Johnny på Thaimadlavningskursus.

Vi startede dagen med at handle på det lokale marked, fisk, kylling, rejer samt div. grønysager til vores mad. Så blev vi kørt ud til kokkens hjem hvor vi så blev udstyret med forklæde og kogekonehat, vi så vist yndige ud. smiley

Nu kom turen til kogebogen med billeder og forklaringer til alle ingridienserne.

Nu skulle alle tingende renses og udskæres, og vi skulle lave vores egen røde og grønne karrypasta der er grundindstandsen i mange retter hernede.

Først blev fremgangsmåden vist og der blev prøvesmagt, så var det vores egen tur ved komfuret, nu var det jo spændende om vi havede hørt efter, det havde vi åbenbart for vi blev rost for vores mad.

Først lavede vi kylling i grøn karry, så en tom yam suppe med rejer, og til sidst en seafood suffle i bananblade, jeg tror man skulle øve sig lidt for at kunne folde bananbladene så de blev til en pæn skål. Ind imellem fik vi frugt og kage med kokus og sorte ris. smiley

Suffleen fik vi med hjem som madpakke, men de sarte piger ville ikke smage, så måtte det gå ud over Tuk så hun kunne bedømme vores mad.

Hun syntes det smagte udemærket af falang(udlændinge)mad at være, og jeg havde enda kommet dobbelt karrypasta i.

I fredags skulle jeg så have været på gamefishing, men det blev aflyst pga. blæsevejr, men heldivis lagde vinden sig de næste dage så søndag kom jeg endelig afsted.

I højt solskin og havblik begyndte vi at trolle efter Baracudaer uden held, så vi måtte i gang med fiskestængerne hvor vi "syede" kæmperejer på krogene og så var det bare at få loddet lige ned over bunden, så rejen dansede hen over stenene, dette var dog noget af en balanceagt, da man meget hurtigt fik bundbid, og hvis du fiskede for højt var der ikke bid.

Så efter lidt øvelse kom de første fisk på nogle hvide snappere på et par kilo, men vi måtte erkende at hvis man ikke fik fisken hurtigt væk fra bunden kilede den sig fast og var ikke til at få op, det måtte jeg sande med min sidste fisk den var hurtigst og nåede at kile sig fast, og selv om jeg fik hjælp af "skibsdrengen" knækkede linen til sidst, han mente det var en af de store snappere på omkring 4-5 kilo, så det var ærgeligt.

Nå men jeg fik da 2 store med hjem, som vi fik tilberedt på Moon Smile vores lokale restaurant med hvidløg og pebber. Bente syntes de smagte udemærket men kunne ikke lide den kikkede på hende fra fadet smiley

Forleden var vi hjemme hos Tuk i deres hus, så vi kunne hilse på Viktor og se hvordan de boede, hyggelig aften med pizza og kolde øl.

Ellers har vi bare gået og slappet af, svømmet lidt i vores kæmpool (læs stort badekar) på taget af hotellet, været på stranden, været på markeder, div. indkøbscentre samt fået en masse massage.

I aften skal vi ud og spise med Tuk & Martin, han nåede lige hjem fra Vietnam inden vi rejster hjem i morgen.

Så nu begynder det sidste døgn inden den lange hjemrejse i morgen.

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.