Rejseoplevelser

Hua Hin

RejserPosted by Johnny Kressner 09 Mar, 2010 07:38:52

Hej Alle.....

Så er ferien ved at være slut og den sidste rejsebeskrivelse følger....

Inden vi rejste hjemmefra blev vores hotel White Villa desværre aflyst, og vi kom til at bo på Grand hotel i stedet, dejligt hotel med stor pool og masser af liggestole, værelserne er store og har alle udsigt over havet, vi mangler dog vores lille terrasse hvor man kunne sidde og slappe af når det var for varmt og om aftenen.

Denne sidste del af ferien skulle vi jo slappe af, men det er da også blevet til lidt oplevelser.

Vi startede med at bestille tøj hos skrædderen, Rikke havde en hel stak billeder fra modeblade med, så de fik travlt, jeg nøjedes med at få syet 2 par shorts og en skjorte, Bente fik syet 2 bluser, vi har jo også fra de andre gange hernede.

Så gik turen til optikeren, hvor Bente og mig fik konstateret at det var på tide med nye glas, vi valgte dog at få lavet helt nye briller, 2 par med glidende overgang til Bente, samt 1 par til mig, og så et par læsebriller til arbejdet. Lige under 8.000kr.for det hele.

Så var det sat i gang, og efter et par prøvninger af tøj, var det hele klar til at tage med hjem.

Nu gik turen til Pala-U vandfaldet, hvor vi skulle op til 4 level ud af 15, guiden fortalte at hvis vi ville helt op blev det uden ham for det tog et par dage, så vi lyttede til hans råd og Rikke og mig snusede kun lige til level 5, inden vi gik tilbage til 4 for at fodre fisk, godt de ikke havde tænder for de spiste af fingrene, og sugede lige som en kalv, sjov oplevelse. Nu gik turen tilbage gennem junglen over stok og mest sten, Bente syntes det var nemmere denne gang, sidst havde hun jo bukket et par ribben lige før denne tur, så det bragte minder frem. Nu var det tid til frokost og en kold SINGHA, inden turen gik til elefantparken hvor vi skulle trekke en times tid på elefantryg. Midt på turen blev Rikke og mig "jaget" ned bag ørene på elefanten, og mahutten(elefantføreren) fik vores kameraerr og filmede løs, men ikke nok med det så fik jeg lov til at blive siddende de næste 20 min. op og ned af bakke, og jeg kan roligt sige at der er noget uroligt på skulderbladene på en elefant, så jeg kunne godt mærke at musklerne var blevet brugt da vi kom hjem senere på dagen. Men en oplevelse jeg altid vil hoppe på igen.

Efter et par dage med at slappe af sendte vi Rikke på tur til den hemmelige grotte, hvor der står et tempel, efter hjemkomsten fortalte hun at have passeret 2 bjerge op og ned inden hun var nået frem, så dagens motion var hjemme.

Hjemme fra havde vi bestilt en 2 dages tur til Koh Talu vores lille Bounty ø, hvor den stod på afslapning på stranden, snorkling og trekking til øens højeste punkt. Da vi skulle retur havde vi fået lov til at have værelserne to kl. 14, så vi kunne nå i bad inden det gik tilbage til fastlandet. Men pludselig fik vi at vide at båden sejlede kl. 13.30 og ikke 14.30, så vi skulle skynde os ned og spise frokost. Det var noget med båd mangel da prinsessen skulle komme og overnatte. noget forbavsede blev vi da vi kun var 10-13 personer på færgen som sejlede os retur.......mærkeligt.

Forleden aften var vi så ude og se SASI show(traditionel Thaidans) med middag, hyggeligt.

Rikke havde bestilt en 2 dages tur til River Kwai her mandag - tirsdag, så nu var dagene ved at blive korte, så søndag aften skulle vi så til ladyboy show, på et lille lokalt sted her i Hua Hin, når man tænker på forholdene de arbejdede under va det et flot show, og efter showet var der så fotografering, da det blev min tur fumlede pigerne så meget med kameraerne at jeg nåede at få et frækt tilbud, samt nulret lidt på brystvorterne af 2 ladyboy, inden de fik taget billederne og redet mig ud :-0.

I tiden her er det selvfølgelig også blevet til en del massage, vi var jo håbløst bagud når vi ikke havde været her i 2 år, men vi fik indhentet lidt af det forsømte.

Når Rikke kommer tilbage fra tur her i eftermiddag, håber vi lige vi kan nå lidt massage inden vi skal ud og spise sammen med Tuk & Martin, her på vores sidste aften.

I morgen har vi hele dagen til at få pakket og sagt farvel, inden turen går til Bangkok lufthavn og flyet går mod Istanbul kl.23.45. Vi forventer at være tilbage i DK torsdag ved 12 tiden.

Det var så den sidste beretning fra denne gang....